زمان جاری : شنبه 16 تیر 1403 - 4:14 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 665
نویسنده پیام
reza-asghari آفلاین



ارسال‌ها : 107
عضویت: 15 /4 /1393
محل زندگی: اردبیل
سن: 21
تشکرها : 34
تشکر شده : 25
آشنایی با رشته علوم آزمایشگاهی

انسان در مسیر زندگی با فراز و نشیب های فراوانی روبه رو می شود که برخی از آنها سرنوشت ساز هستند از جمله آنها می توان به انتخاب
رشته تحصیلی و انتخاب شغل اشاره کرد .
این مقاله علاوه بر اینکه برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور مفید می باشد،برای خانواده این افراد نیز مفید بوده،تا بتوانند با ارائه اطلاعاتی کاملتر
فرزندان یا دوستان خود را بهتر راهنمایی نمایند و همچنین برای تمام افراد کنجکاو و علاقمند به آشنایی با مشاغل گوناگون ، جهت بالا بردن سطح
معلومات علمی و عمومی مفید است.
علوم آزمایشگاهی
دیباچه:
علوم آزمایشگاهی از جمله رشته هایی است که در بهداشت و کاهش هزینه های درمانی بسیار مؤثر است.
زیرا فارغالتحصیل این رشته در مقطع کاردانی با نمونهبرداری مدفوع، ادرار و خون و آمادهسازی نمونه و آزمایشهای مختلف بیوشیمی و هماتولوژی میتواند پزشک را در انتخاب بهترین راه درمان و مقابله با بیماری راهنمایی کند.
فارغالتحصیل کارشناسی این رشته نیز میتواند آزمایشهای تخصصی هورمونشناسی یا ایمونولوژی را انجام دهد و مسؤول بخشهای مختلف یک آزمایشگاه تشخیص طبی مانند بخش نمونه برداری، انگلشناسی و ادرار، هورمون شناسی، ایمونولوژی و… شود و بر نحوه کار و آزمایشهای کاردان علوم آزمایشگاهی نظارت کرده و کار او را تأیید نماید.
تواناییهای لازم :
رشته علوم آزمایشگاهی به ویژه در مقطع کاردانی یک رشته عملی است و جوانانی که علاقهمند به کار عملی هستند و نسبت به بو یا آزمایش با ادرار و مدفوع حساس نیستند، در این رشته موفق میشوند. در ضمن لازم است که دانشجو به دروس شیمی و زیستشناسی علاقهمند باشد. گفتنی است که رشته علومآزمایشگاهی در کشور ما تا مقطع دکترا به صورت ناپیوسته دانشجو میپذیرد.
موقعیت شغلی در ایران :
رشته علومآزمایشگاهی از جمله رشتهه ایی است که بازار کار نسبتاً خوبی دارد. زیرا امروزه جامعه ما به امر بهداشت و سلامتی پی برده است و بی شک بدون استفاده از آزمایشگاه های تشخیص طبی حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع بیماریهای عفونی و آلرژیها یا مبارزه با بیماریهای ژنتیکی امکانپذیر نیست.
درسهای این رشته در طول تحصیل:
دروس پایه: فیزیک عمومی، فیزیک کاربردی، شیمی عمومی، بیوشیمی عمومی، فیزیولوژی، زیستشناسی، آناتومی.
دروس تخصصی: مقدمات علوم آزمایشگاهی، شیمی و میکروبیولوژی مواد غذایی، زبان تخصصی، انگل و حشرهشناسی پزشکی، قارچشناسی پزشکی، ویروسشناسی پزشکی، ایمنی و سرم شناسی، باکتریشناسی پزشکی، خونشناسی، بانک خون، بیوشیمی بالینی، بافت شناسی، آسیب شناسی پزشکی، کارآموزی.


امضای کاربر :
شنبه 25 شهریور 1396 - 00:57
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :


تماس با ما | آشنایی با رشته علوم آزمایشگاهی | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS